ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД
З СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ
"ЛІТЕРАТУРНИЙ БАЛ"
Мета:
§ Ознайомити учнів
з відомостями з історії бібліотек, перевірити знання, уміння й навички у
засвоєнні літературних творів;
§ Розвивати
навички виразного читання напам’ять, кмітливість, спостережливість;
§ Сприяти
вихованню у школярів любові до книги, бажання читати.
Обладнання: портрети
відомих письменників, ілюстрації до творів, конверт із телеграмами, диск із
записом пісень, речі для декорування залу.
Хід заходу
Ведуча:
Доброго дня, шановні друзі! Сьогодні ми вшановуємо нашого найкращого
друга і порадника - книгу.
Ведучий: Любі хлопчики й
дівчатка!
В нас сьогодні книжки свято.
Будем разом відзначати,
Друга – книгу шанувати!
Ведуча: Разом із нею ми
вирушимо в цікаву подорож, щоб ще раз зустрітися з улюбленими літературними
героями.
Звучить музика. До глядачів виходить
Королева книг.
Королева: Дуже я потрібна
всім –
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму навчу,
Та сама завжди мовчу.
Ну що, друзі, відгадали, хто я? Так, я –
Королева книг – володарка книжкової країни Читалії. А історія мого царства дуже
давня й цікава
Давним-давно на землі взагалі не було
книжок, бо люди ще не вміли їх виготовляти. «Сторінками» найдавніших книжок
були камені, стіни печер, сокири, вояцькі щити. Писали на всьому, бо ж не було
тоді ані паперу, ані пер чи олівців.
Справжній папір, на якому люди
пишуть, винайшли усього дві тисячі років тому. У той час книги писали від руки.
А це була дуже тривала і важка праця – одну книжку переписували іноді кілька
років.
Минали століття, з’явилися друковані книжки.
Сьогодні книга всюди поруч із нами. Вона – наш друг і порадник.
Ведучий: Книги мають
свій «дім»:
Тут книги розумні спокійно живуть,
У тихій величній світлиці.
А двері широкі, відкриті
ведуть
До знань золотої скарбниці.
Ведуча: Герої романів,
легенд, повістей
У тиші говорять із нами.
В книжках – всіх великих людей,
Думки, що бентежуть віками.
Ведучий: Ведуть нас в
незнане цікаві книжки;
Розрадять, коли нам нелегко.
Для нас зберігає їх довгі роки –
Шкільна бібліотека.
Ведуча: Слово
«бібліотека» - грецького походження, а перекладається так: «бібліо» - книга,
«тека» - зберігання. Отже, бібліотека – це місце, де зберігаються книги.
Ведучий: А чи знаєте ви,
що найменша бібліотека в світі – в Індійському місті Амрістарі. У ній зберігається
лише одна книга.
Ведуча: Одна з
найбільших бібліотек світу – національна бібліотека конгресу США. Її книжковий
фонд – 40 млн примірників.
Ведучий: Чи
замислювались ви, скільки книг повинно бути, наприклад, у приватній бібліотеці?
«Інтелігентній людині достатньо мати бібліотеку в сто книг, але ці сто книг
потрібно вибирати все життя», - ці слова належать російському письменнику
Олександру Блоку.
Ведуча: І знову у
мандри запрошує книга…
В далекі часи, в дивовижні
країни.
Відкриються вам таємниці великі,
Знайдете ви справді безцінні
перлини.
Нехай не минає вас байка чи
казка,
Хай міфи і вірші у душу вам
линуть.
Та тільки уважно читайте, будь
ласка,
Тоді лиш почуєте слово нетлінне.
І мудрі поради, і жарти дотепні,
Й думки, що летять крізь кордони
та мури.
Усе, чим приваблює світ цей
безмежний,
Усе, що дарує світ літератури!
Пісня «Дружба з книгою»
(на мелодію з мультфільму «Бременські музиканти»)
Кращого нема
нічого в світі,
Як дитині з
книгами дружити!
Тим, хто
дружить, не страшні тривоги,
Дорогі нам
будь-які дороги !(двічі)
Ми своє завдання
не забудем –
Шанувати дружно
книги будем.
Ні палаци, ні
скарби чудові
Не замінять
книги нам ніколи. (двічі)
Книги, всім
відомо, - джерело знання,
Ці словечка з
сивого забуття.
Книги наші –
небо неозоре
Наше щастя –
коли книг доволі. (двічі)
Виходить
дівчинка, яка грає роль Книги
Книга. Я – книга! Я –
товариш твій!
Ти берегти мене умій!
Щоб я була нова щораз,
Оберігай мене від кляк.
Гортаєш – пальців ти не слинь,
Оцю погану звичку кинь.
Листків, гляди, не загинай -
Зроби закладки, їх вкладай.
Мене папером обгорни,
Де взяв, туди і поверни.
Я – книга! Я – товариш твій,
Тож зберегти мене зумій!
Ведуча: Діти, будь
ласка, піднесіть руки ті з вас, хто любить читати книжки.
А чи завжди ви уважні та чемні
читачі, як ось ці читаки?
Читака. Повернувшись з
магазину,
Так сказала ненька:
-
Ось тобі, коханий синку,
Книжечка новенька.
Не замурзай хоч цієї…
-
Не журись, матусю,
Обіцяю, що до неї
Навіть не торкнуся.
Інсценівка «Дідусь
і онук»
Дідусь. Якщо будеш,
внучку мій,
Книжечки читати,
Буду тобі кожен день
На чіпси давати.
Онук. Пхе, скажу вам щиро,
Так не вийде, діду,
Бо на чіпси я щодня
Маю від сусідів.
Дідусь. Ну й дива! А як це так?
Що сказать – не знаю.
Онук. Я беру щодня трубу
І голосно граю.
« Ану, хлопче, припини» , -
Чую звідусюди. –
І на чіпси, і на жуйку
Подають сусіди.
Дідусь.
Ну й хитрун ти, друже,
Хоч такий маленький.
Я гадаю: чом це в тебе
Книжечки новенькі?
Онук. Я книжечки всі зложив;
Не дурак, щоб їх читати.
Краще я за найчистіші
Нагороду буду мати.
Дідусь. Ой, онучку любий мій,
Бачу, розуму не густо.
А в голові – як в макітрі –
В тебе дуже
пусто.
Ходиш в школу ти
щодня,
Носиш пусту
теку.
А чого б не
заглянути
Тобі в
бібліотеку?
Може, вивчишся
колись –
Ти на депутата?!
Онук.
Й буде лиса голова,
А не волосата.
Мені добре так,
як є.
Буду гроші мати.
Дідусь. І підуть потім таки
Прямо в
депутати.
Ведучий: Чи сподобались
вам такі «читаки»? А тепер послухайте прохання Королеви книг.
Королева. Не викинь книгу
на смітник.
Віддай її в
бібліотеку,
Бо книга –
скарб, у ній для тебе
Думок і висловів
квітник.
У ній чудових
віршів море,
Кохання,
радість, смуток, біль…
А ще незвідані
простори
Письменник
відкриває в ній.
Тож, друже,
книгу не змарнуй –
Бібліотеці
подаруй!
Ведучий: відкриєш книгу
– відступає біль,
Сьогоднішні
незгоди і турботи.
Ти відкриваєш
світ чужих надій,
Ступаєш на
стрімкі важкі дороги.
Відкриєш світ
чужої боротьби –
Любов, ненависть
сходяться в двобої.
Хай плине час,
стрілою мчать роки –
Живуть в віках
улюблені герої!
Ведуча: Юні друзі! На
нашому святі ви зможете ще раз зустрітися з героями улюблених книжок! Ви познайомитесь
із відважними, допитливими героями книг різних письменників і поетів світу.
Герої світової літератури мандрують на повітряних кулях і досліджують таємниці
природи, вміють цінувати друзів, мріяти й любити. Отже, ласкаво просимо на бал
літературних героїв.
Звучить урочиста музика
1-й
учень. Не баріться, поспішайте
В цей святково
вбраний зал.
Тут сьогодні
незвичайний
Літературний
карнавал.
2-й
учень. Скільки сяйва – просто клас! –
У шкільному залі
в нас!
Тож на свято
поспішайте,
Всі гуртом
відпочивайте.
Ждуть вас танці,
гра і сміх.
Ви готові для
потіх?
3-й
учень. На сьогоднішньому святі
Ми бажаємо усім
Веселитися завзято,
Тож не гаймося,
почнім!
4-й
учень. У дива не вірять люди,
Бо відомо всім
давно,
Що чудес ніде не
стріти,
Крім казок і
крім кіно.
5-й
учень. Але раптом так буває:
У найкращий день
весни
Диво в гості
завітає.
Й віримо у нього
ми.
Ведуча: Колись на Давньому Сході жив жорстокий
правитель Шагріяр, від рук якого загинули тисячі вродливих дівчат. І лише одна
красуня – розумниця, яка знала багато казок та вміла їх красномовно
розповідати, змогла врятувати не тільки своє життя, а й життя ще тисячі дівчат.
Чи здогадались ви, про кого я говорю?
Ведучий: Ось і юна Шахразада
Сходу подих
принесла.
Звісно, святу не
завадить
Її ніжність та
краса.
Звучить східна мелодія. Виходить дівчина
у східному вбранні.
Шахразада. Гинуть дівчата
від злого тирана,
Лютує жорстокий
кат.
Чи буде нарешті
жертва остання?
Чи зникне смерть
із палат?
Спасіння прийшло
не від воїна в латах
І не від юного
принца –
Усіх рятує особа
слабкої статі:
Казками втішає
злостивця.
Тисячу й ще одну
ніч
Шагріяр не лягає
спати…
Знаєте, діти
мої, в чому річ?
Шахразада (ви
упізнали мене?)
Вміє казки
розповідати!
Ведучий:
Шановні учні! У курсі світової літератури ви вивчаєте різні періоди
людської цивілізації, починаючи з біблійних часів, із Давньої Греції аж до
сьогодні. Чи впізнаєте ви цього героя давньогрецьких міфів?
Геракл. Геракл у дні старовини,
Як з міфів вам
відомо,
Геройські
подвиги чинив
На чужині і
вдома.
Не одного
перемагав
Лихого і
страшного, -
Та знаємо, що
сам обрав
Герой важку дорогу.
Тяжкі шляхи його
життя,
Відомі нам достоту.
Та взяв герой
без вороття
В супутниці Чесноту.
Ведуча: Звісно, кожен герой
вартий поваги.
А втім, віддаючи належне похилому віку,
може, все-таки погодимося називати найправдивішою людиною улюбленого барона
Мюнхгаузена.
Мюнхгаузен. Мюнхгаузен, великий
вигадник,
Літав я навіть на ядрі!
Невтомний людям дарувати
Свої історії смішні.
Про оленя з деревом в лобі,
Що з кісточки виросло там,
І про кита-ненажеру,
Що всі кораблі поглинав.
Про те, як Мюнхгаузен вправно
Сокирою бджіл відганяв,
А після цього так довго
На Місяці зброю шукав.
У нього життя надзвичайне.
Він дуже веселий дивак.
Вигадки його нескінченні
І нам не набриднуть ніяк!
Ведуча: А хто це у нас такий, на вигляд
бешкетник? Можливо, ви знаєте?
Виходить хлопчик з відром і великим
пензлем.
Том
Сойєр. Я справді герой роману Марка
Твена «Пригоди Тома Сойєра». Я великий
бешкетник, але дуже справедливий. Я маю справжніх друзів - Гекльберрі Фінна і
Беккі Тетчер. Неодмінно прочитайте про нас і знайдіть і собі таких самих вірних
друзів, як у мене.
Том
Сойєр. Ким стане, як виросте, Томас Сойєр
–
Моряком,
педагогом, юристом,
Будівничим, а,
може, артистом?
Годі гадати!
Хіба це важливо?
Я вірю, що Томас
мій буде щасливим!
Я знаю, що буде
він справжній мужчина,
Що вийде із
нього порядна людина.
Хлопчина, - а
вміє любити й дружити
І може добро від
зла відрізнити!
Ведучий: Країна
дитинства – країна казкова.
І часто дорослих
вона вабить знову.
І часто дорослі
літають у мріях,
Вернутись в
дитинство живе в них надія.
Із казкою, любі,
не розлучайтесь,
В далеке
дитинство щораз повертайтесь.
Вам казка
чарівна підкаже пораду,
В ній знайдете
завжди утіху й відраду.
Давайте ж на
хвильку заглянемо в казку:
Чарівні казки!
Тут з’явіться, будь ласка!
Ведуча: А ось – красуня
Попелюшка!
Хоч поки що вона
сумна,
Та неодмінно
стріне принца,
Сміятись буде ще
вона!
Фея. Попелюшка добра, мила,
Недоспала,
недоїла –
Все для мачухи зробила,
Й все одно їй не
вгодила.
Хрещена Фея –
пожаліла,
Та на поміч
поспішила –
Подарунок їй
зробила,
Щоб дівчина
відпочила.
Радісна, весела,
чепурна
Попелюшкою до
зали ввійшла,
Принца гарного
зустріла
І навіки полюбила.
Входить Попелюшка, співає на мелодію
пісні «Маленькая страна»
Попелюшка. Десь за горами,
за лісами,
Десь на оцій землі…
Принц мій
чарівний проживає,
Стрінеться він
мені.
Світ весь
навколо заіскриться,
Щаслива стану я.
З казки чарівної
жар-птиця
Вже поруч десь
кружля.
Приспів:
Мрія моя ясна,
Мрія моя ясна…
Хто
розповість і хто підкаже,
Де вона, де вона…
Всім юнакам я побажаю,
Щоб між шкільних своїх подружок,
Чарівних, ніжних і коханих знайшли своїх
ви Попелюшок.
Дівчатам – юним феям,
Бажаю всім зустріть колись
Свого найкращого із принців,
Щоб мрії ваші всі збулись!
Ведучий:
На наше свято ми запросили багато казкових героїв. На жаль, деякі з них не
змогли приїхати й надіслали телеграми. Щоправда, телеграми вони не підписали.
Допоможіть мені, діти, дізнатися, від кого ж телеграми.
«Дуже
хотілося б відвідати вас, але я ще не склав слово «вічність»» (Кай –
«Снігова
королева»)
«Терміново
викликали лікувати звірів до Африки. Не встигну повернутися» (лікар
Айболить)
«Поспішаю
до лісу. Мачуха наказала принести підсніжників» (Пасербиця)
«Рада
була б бачити всіх вас, та маю ще застелити сім ліжок, помити сім тарілок і
випрати сім сорочок» (Білосніжка)
«Збиралася
до вас в гості, але Єлисей затримується на роботі» (царівна з казки «Про мертву
царівну і сім богатирів»)
«Лечу до
вас, сів на даху відпочити, бо перегрівся мій пропелер, то трохи запізнюся» (Карлсон)
«Із
нетерпінням чекала зустрічі, та мене викрала потворна жаба і тягне у ЗАГС» (Дюймовочка)
«Скоро
буду. Перевзуваю чоботи у замку Маркіза Карабаса» (кіт у чоботях)
«На
жаль, наша зустріч поки-що неможлива, бо застряг на якомусь острові» (Робінзон
Крузо)
«Чекаємо
на автобус до Бремена. Ждіть!» (Бременські музиканти)
Пеппі. Книгу про мене написала шведська письменниця
Астрід Ліндгрен. Ця книга автобіографічна, тобто під образом Пеппі письменниця
змалювала себе в дитинстві. Я не дуже слухняна та ще й не уважна. Я завжди не
встигаю і часто підводжу друзів, але злого нічого не роблю.
Я – Пеппі, відома всім Довгапанчоха!
Живу й не сумую ніколи й нітрохи.
Пірати морські мої друзі хороші,
Веселі вони, і в них завжди є гроші.
Під сонцем ласкавим гуляють на морі,
Тому засмаглі, міцні і здорові.
Ану ж всі до мене! Мерщій! В цей же час!
У грі жартівливій покажемо клас!
Аніка.
Нумо відгадувати числа.
Пеппі. Нумо. Починаю я
: майже один, майже два, майже три, майже чотири, майже п’ять, майже шість.
Томмі. То дурничка.
Ось послухай, що я вигадав: один зверхмільйон більярдонів, один восьмильон
тисячонів, один чудольярд і один чудольйон.
Пеппі. А я вигадала
таку табличку множення:
Три по одному – йди додому.
Три по два – он сова.
Три по три – носа втри.
Три по чотири – дзвоник до квартири.
Три по п’ять – землі п’ядь.
Три по шість – непроханий гість.
Три по сім – цукерки всім.
Три по вісім – джмелі в стрісі.
Три по дев’ять – качка й лебідь.
Три по десять – діток пестять.
Аніка. Скільки
коштують ці макарони?
Пеппі. Два щиглі в
лоб.
Томмі. Скільки звідси
до міста?
Пеппі. Тисячу нових
кілометрів, один старий кілометр і сім шоколадок.
Аніка. А скільки
важить одна сльозина?
Пеппі. Дивлячись чия.
Як вередуна, то легша за вітер, а як голодної дитини, то важча за Землю.
Томмі.
Чи довга ця казка?
Пеппі. Аж занадто.
Інсценівка
«Плутана казка»
- Дідусю, розкажи казку…
- Угу…
- Дідусю, ну розкажи казку.
- Угу…
- Ну дідусю, ну розкажи…
- От причепилися. Гаразд, слухайте. Жила
собі дівчинка. Звали її Жовта Шапочка.
- Ні, Червона!
- Ой,
забув. Справді, Червона Шапочка. Покликала її мама та й каже: «Послухай,
Зелена Шапочко…»
- Та ні, Червона!
- Ой, я забув. Справді. Червона. «Піди
до тітки Лізи і занеси їй картопляне лушпиння».
- Ні, йди до бабусі та занеси їй
пиріжка.
- Ну, гаразд. Дівчинка зайшла в ліс і
зустріла жирафу.
- Ти переплутав! Зустріла вовка, а не
жирафу!
- І вовк її питає: «Скільки буде шість
разів по вісім?»
- Зовсім не так. Вовк її запитав: «Куди
йдеш?»
- Твоя правда. І Чорна Шапочка
відповіла…
- Це була Червона Шапочка, Червона,
Червона!
- Так, Червона. І вона відповіла: «Іду
на базар по баклажанний соус».
- Та що ти балакаєш! Вона відповіла:
«Іду до хворої бабусі, та не знаю дороги».
- Твоя правда. І кінь сказав…
- Який кінь? Це ж був вовк.
Ведуча: Он дівчина
чемна, мила,
До роботи не
лінива.
Пиріжки всім
роздає.
Відгадайте, хто
ж то є?
Звучить мелодія з кінофільму про
«Червону Шапочку»
Червона
Шапочка. Я Бабусі у корзинці
І обід несу й
гостинці.
Раптом – сірий
Вовк із хащі
Роззявляє хижу
пащу:
«Ти чого отут блукаєш?» -
Запитав,
стрибнув убік,
Блискавично в
лісі зник…
Відгадайте-но,
будь ласка,
Звідки я, з якої
казки?
Ведучий: Чи сподобалась
вам, діти, ця заплутана казка? А ось іще одна. Слухайте… Жив-був… Ні, не
вгадали. Жив-був шматочок дерева. Звичайне поліно, яким топлять узимку піч.
Одного разу воно опинилося в майстерні столяра, якого всі називали тато Карло.
Ведуча: В батька хлопчик дуже гарний
Незвичайний,
дерев’яний.
Любить дуже батько
сина,
Забіяку
Буратіно.
Мальвіна. Друже, юний
Буратіно,
Скільки в нас
було пригод!
Незважаючи на
жахи,
Бавиш і смішиш
народ.
Ти кумедний і
веселий,
Любиш жарти,
пісню, сміх…
Буратіно. А чому мені,
Мальвіно,
Не сміятися, не
радіти –
Процвіта театр у
тата,
Люблять нас
дорослі й діти,
Ключик золотий
знайшов я
Татусеві - тату Карлу,
То тепер вже
знаю точно:
В казці я живу
не марно!
Мальвіна. Отже, висновок простий:
необхідно, щоб кожна людина відшукала свій ключик золотий!
Ведуча:
Чи знайомий вам цей герой? Хто він? Це, діти, Маленький принц із
казки-притчі А. де Сент-Екзюпері. Нехай він сам розповість про себе.
Маленький
принц. Прилетів я іздалеку
Із маленької
планети.
Дуже радий вас
зустріти
І планетами
дружити.
Я мешканець планети-астероїда
Б-612. сталось так, що я опинився перед льотчиком-землянином, який зазнав
аварії в пісках Сахари. З льотчиком ми подружились. Я допомагав йому, як міг. Я
розповідав йому про свою планету, про
те, як потрапив на вашу Землю. Подорожуючи, я зустрів різних людей: добрих,
мудрих, пихатих, нахабних. Я витримав багато випробувань на Землі; навчився
мудрості; здобув знання людини. Але я повертаюсь на свою планету, до улюбленої
Троянди. Тому що кожен відповідає за свою планету і за тих, кого він приручив.
«Маленький принц» - тебе всі знають,
Ти –помислів добрих суцвіття,
І справедливо тебе вважають
Книгою тисячоліття!
Я стою у вечірній порі
І вдивляюся в зоряне небо,
Де літав колись Екзюпері
І з польотів вертався на землю.
Королева. Сонце браму
зачиняє,
Казочку на ніч ховає.
Та, як хочете
все знати,
Книжечку слід
читати.
У хвилини
дозвілля
Багато читайте.
Бо книга – то
віконце в світ.
Любіть її,
друзі, любіть!
Ведучий: На цьому наше
свято вшанування Книги завершується, але на вас, діти, чекають нові зустрічі з
літературними героями. Тож бажаю вам цікавих та пізнавальних відкриттів на
сторінках творів світової літератури!
Звучить музика. На сцену виходять всі
учасники балу.
"Віртуальна подорож до Еллади"
Мета:
·
узагальнити знання з давньогрецької міфології;
·
формувати загальнокультурну компетентність учнів;
·
розвивати креативні здібності;
·
виховувати в учнів повагу до культурних надбань інших
народів.
Обладнання:
електронна презентація, картки із завданнями, зображення творів античних
митців, музичний супровід.
Хід заходу
І.На сцену
виходять діти, розмовляють між собою.
Учень1:Я так втомилася від цих контрольних,
тематичних, домашніх завдань. Так хочеться просто відпочити, забути про всі
турботи і відправитися на безлюдний острів.
Учень2:Справді, це було
б чудово.
Учень3:А давайте звернемося
в туристичне агентство, а вони нам порекомендують, куди б поїхати, трохи
розвіятися.
Учень4:Ну, давайте.
ІІ.Діти вирушають в туристичне
агентство.
Учень1:Добрий день!
Ми хотіли б поїхати на екскурсію, але не
можемо вибрати куди саме. Чи не могли б Ви нам допомогти?Може щось порекомендуєте?
Турагент: Так, звичайно! Зараз в нас діє
вигідна пропозиція: колективна поїздка в Грецію за досить прийнятними цінами.
До речі, можете подивитися наш відео-каталог.
ІІІ.Перегляд презентації про Грецію.
Учень2:Це просто
вражає! Ми із задоволенням погоджуємося на вашу пропозицію, та ще й кількох
друзів візьмемо з собою.
Турагент:
Добре, за кілька днів підійдіть будь
ласка в наш офіс для оформлення документів.
IV.Виходять з
офісу:
Учень3: Ага, пропозиція
– чудова. Де б ще грошей стільки взяти?
Учень4: А знаєш,
подорож – це необов’язково зі зміною місця. Подорож може бути в душу іншої
людини, в світ письменника та в глибину його творів.
V.Чути шум моря,
крики чайок. Дивним чином діти опиняються на узбережжі і знаходять щоденник
мандрівника. Хвилі виносять на берег пляшку з картою всередині. З’являється
дівчина, яка буде провідником мандрівників на протязі їхньої подорожі.
Провідник:Я випадково
почула ваші бажання, вони можуть здійснитися. Ви можете вирушити у віртуальну
подорож до Еллади – батьківщини міфів. Я можу стати вашим провідником. Та на
вашому шляху буде багато перешкод.
Учень1:О, до цього ми
звикли. Ми надіємося на фортуну і гідно знесемо всі випробування.
Провідник: От і добре, ви
можете потрапити на наш корабель під назвою «МІФОЛОГІЯ», та спершу вам потрібні
квитки. Не лякайтеся, гроші вам не знадобляться. Щоб мандрувати, вам необхідні
знання, кмітливість і фантазія. Ви згодні?
Учень2: Так!!!
Провідник: Ви отримаєте
квитки, якщо правильно розгадаєте кросворд.
VI. Кросворд
«Отримай квиток»
1.Наука
про виникнення світу у давніх греків. (Космогонія)
2. Найвища гора Греції, місце
перебування богів. (Олімп)
3. Розповідь про походження світу, богів,
героїв давніх народів.( Міф)
4. Початковий стан Всесвіту, символ
безладдя. (Хаос)
5. Одна з назв Давньої Греції,
батьківщина грецької міфології(Еллада)
6.Сукупність богів грецької міфології.
(Пантеон)
7. Давньогрецький герой, син Зевса і
Алкмени. (Геракл)
8. Божества у давньогрецькій міфології,
які жили в печерах, лісах, горах, річках та уособлювали сили і явища природи.
(Німфи)
9.Місто, з яким пов’язана назва
Троянського коня. (Троя)
к
|
о
|
с
|
м
|
О
|
г
|
о
|
н
|
і
|
я
|
|||
о
|
л
|
і
|
М
|
П
|
||||||||
м
|
і
|
Ф
|
||||||||||
х
|
а
|
о
|
С
|
|||||||||
е
|
л
|
Л
|
а
|
д
|
а
|
|||||||
п
|
а
|
н
|
т
|
е
|
о
|
Н
|
||||||
г
|
Е
|
р
|
а
|
к
|
л
|
|||||||
н
|
і
|
М
|
ф
|
и
|
||||||||
т
|
р
|
о
|
я
|
VII. Відповіді на
запитання.
Провідник: Молодці! Ви
маєте карту. Уважно погляньте на неї, оскільки наступне завдання пов’язане саме
з мапою. Вам необхідно дати відповіді на наступні питання:
Ø Як називається
півострів, на якому розташована Греція.? (Балкани)
Ø Які моря
омивають Грецію? (Іонічне, Егейське, Середземне)
Ø На які частини
поділяється територія Греції? (Північна, Середня, Півд)
Ø Як називали себе
стародавні греки? (Елліни)
Ø Як називаються
найвища гора Греції? (Олімп)
Ø Як називаються
острів на південному сході Греції? (Крит)
Ø Як називається
грецьке місто, славне хоробрими воїнами?
(Спарта)
Учень1: - Подивіться,
що це там таке?
Учень2:Та це ж
стародавня амфора.
Учень3: - Так-так. А
всередині щось є. Зараз поглянемо,
що там.
Учень4: - Це написи з
висловами. А як їх зрозуміти?
VIII.Учні по-черзі
витягують карточки і пояснюють значення висловів.
v Ахіллесова п’ята
- … (слабке, вразливе місце)
v Троянський кінь
- … (підступна хитрість)
v Вогонь Прометея
- … (самопожертва в ім’я людства)
v Авгієві стайні -
… (занедбані справи, безладдя)
v Яблуко розбрату
- …(причина суперечки, ворожнеча)
v Нитка Аріадни -
… (спосіб, що помагає вийти з скрутного становища)
v Танталові муки -
…(нестерпні муки від близькості жаданої мети і неможливості її досягти)
v Данайські дари -
…(підступні дари, що несуть загибель тим, хто їх отримує)
Провідник: - Ви правильно
розтлумачили ці слова. Отож, ви отримуєте право рухатися далі і продовжити свою
мандрівку. Рушайте вперед!
Учень1: - Що це за
дивні співи?
Учень2: - А дівчата які красиві!
Учень3: - Та це ж німфи
– повелительки природних стихій.
Учень4: - Тихіше, щоб
не налякати їх…
IX.Танець німф
Учень1: - Попереду я
бачу лабіринт.
Учень
2: - Ой як нелегко його буде пройти!
Провідник: Та щоб у нього
потрапити, ви мусите сказати, хто
охороняв вхід до лабіринту.
Діти дають відповідь на поставлене
запитання.
Провідник: - Вхід вільний, але щоб подолати
небезпеки лабіринту, вам треба розгадати ці символи і сказати, кому вони
належать або що вам про них відомо. Якщо відповідь буде правильною, ви
проходите далі.
X.Учні пояснюють
символи, їх шлях показується стрілочками.
XI.Потрапляють до
картинної галереї.
Дівчина-екскурсовод демонструє
ілюстрації із зображеннями давньогрецьких героїв або античних митців і коротко
розказує про них.
XII.Відвідують
античну бібліотеку, де знаходять твори Гомера, Алкея, Сапфо, Анакреонта,
Тіртея, Архілоха у вигляді свитків.
Учень3: - Ого, та з
творами цих давньогрецьких поетів ми познайомилися на уроках світової
літератури. Можемо навіть зачитати уривки з них.
XIII.Учні декламують
вірші.
XIV.Міфологічне лото
Провідник: - Наступний
етап подорожі – сходження на гору Олімп! Уявіть собі: на вершині цієї славетної
гори ми можемо зустріти весь грецький пантеон. Але спочатку ми повинні
пригадати, хто з них хто і чим займається. Ви отримуєте картки з іменами богів і їх завданнями. Треба це співвіднести.
Верховний бог
греків, цар і батько богів та людей.(Зевс)
У переносному
значенні ім’я цього бога вживається як синонім слова «мистецтво», «ідеал
чоловічої вроди». (Аполлон)
Бог моря. (Посейдон).
Покровителька
рільництва, уособлення родючості і хліборобства(Деметра)
Бог
виноградарства й виноробства (Діоніс)
Богиня –
втілення краси і жіночності. (Афродіта)
Дочка Зевса,
сестра Аполлона, богиня полювання. (Артеміда)
Зображення цього
бога можна побачити на емблемах банків, торгівельних фірм, оскільки він –
покровитель торгівлі. (Гермес)
Богиня мудрості.
(Афіна)
Богиня
правосуддя. (Феміда)
Бог ковальства і
вогню. (Гефест)
Бог війни.
(Арей)
Богиня шлюбу.
(Гера)
Провідник: - Ви достойно
справилися із завданнями, подолали всі перешкоди, використовуючи свої знання не
лише із світової літератури, а й з історії та географії. Ви заслужили на те,
щоб на власні очі побачити мешканців Олімпу - верховних богів. А ось і вони.
XV.Виступи богів.
Зевс: Шановне товариство! Попрошу вашої уваги!
Сьогодні ми зібралися тут, щоб вшанувати наших гостей. Ми стежили за вашими
здобутками, бачили, які перешкоди вам довелось подолати, щоб дістатися сюди. Я
приємно вражений, що про нас ви знаєте не з чуток. Ще жоден смертний не зміг
досягти Олімпу, але ваші знання допомогли вам у цьому. То ж ми, величні боги,
схиляємо перед вами голови. Та на досягнутому не зупиняйтеся.
Посейдон: Я – Посейдон, володар бурхливого океану.
Я керую хвилями, посилаю на море то бурю, то штиль. Спостерігав за вашим
бурхливим шкільним життям, яким ви власноруч вправно управляєте. Нехай у вашому
житті зустрічаються лише такі хвилі, які вам під силу подолати. Але як би там
не було, нехай вас не лякають ніякі бурі і незгоди, завжди знаходьте в собі
сили гідно витримати їх.
Феміда: Тепер хочу сказати я. Я – Феміда –
охоронниця закону і правосуддя. Я рада, що ви знаєте про нас, богів великого
Олімпу. Я завжди допомагаю вам, попереджую ваші витівки, пробуджую жагу до
істини і наставляю на правильний шлях. Моя вам порада: будьте законопослушними
і справедливими.
Гера: Я – Гера – богиня родинних стосунків.
Хочу віддати вам належне. Всі погодяться зі мною, що ваше шкільне життя
насичене цікавими подіями, захоплюючими поїздками, кмітливими заходами. Вам
завжди хочеться йти до школи. Оскільки поле моєї діяльності – родинні стосунки,
то бажаю вам знайти тепло і затишок сімейного вогнища.
Діоніс: Перепрошую, зараз моя черга. Ви,
мабуть, мене впізнали, я – Діоніс – бог веселощів. Неодноразово я бачив, які ви
дотепні і часто перебираєте на себе мої обов’язки. Не забувайте про мене і
надалі: розважайтеся, веселіться, потіште інших в гірку хвилину. Та не
переходьте межі!
Деметра: Я – Деметра, богиня природи. Знаю:
садите квіти й дерева, насолоджуєтеся співом птахів, милуєтесь горами, лісами,
красою природи. Любіть і бережіть природу, бо ж вона – ваша годувальниця.
Афіна: Я – богиня мудрості, наук і мирної
праці. Користуючись нагодою, хочу подякувати вашим вчителям, які стільки сили,
терпіння і важкої праці вкладають у те, щоб зростити вас мудрими, розумними
людьми. Будьте спраглими до знань, старанно вчіться, адже рано чи пізно ваші
зусилля принесуть плоди.
Гефест: А я – Гефест, бог ковальської справи.
Хочу віддячити вам за те, що своїми руками намагаєтесь давати лад своїм оселям.
Не бійтесь експериментувати, але будьте обережні: не грайтесь з вогнем!
Афродіта: Я – Афродіта – богиня краси. Впевнена,
що з дівчатами ми легко знайдемо спільну мову. Вашій привабливості навіть я,
олімпійська богиня, можу позаздрити. Залишайтесь такими ж красивими, та не забувайте
про красу внутрішню. Хочу довести вам незаперечну істину, що саме краса,
гармонія і любов таки врятують світ!
Геліос: Тепер моя черга. Я – Геліос, бог Сонця.
З першими променями сонця починається новий день і зароджується надія, адже
сонце – джерело життя. Ви – мої провісники, перші промінчики. Ви запалюєте
світло в серцях інших людей, несете тепло й доброту. То ж будьте чуйними,
світлими і ласкавими.
Артеміда: Я – Артеміда – богиня полювання і
спорту. Мушу зазначити, що прихильників моєї справи тут більш, чим достатньо.
Хлопці полювати полюбляють, щоправда, за дівчатами. Легкої вам здобичі, а при
потребі – я посприяю.
Гермес: Я – Гермес, бог торгівлі. Зізнаюся,
винагороди ви також любите, то ж зі мною співпрацюєте найчастіше. А за оцінки
торгуєтесь краще мене – в цьому хоч у вас досвід переймай.
Зевс: Отож бажаємо вам миру на землі,
мудрості і наснаги.
Богиня: Всім людям треба вірити в дива,
Тоді майбутнє наше стане кращим.
Сторінка нашого життя відкрилася
нова,
Добра бажаєм вам, терпіння все ж і щастя.
Танець богів під
грецький народний танець «Сіртакі»
Учень4: - На цьому наша
чудова подорож закінчилася. Але залишилося стільки незабутніх вражень.
Учень1: - Справді,
швидше б вже до школи, щоб розповісти все однокласникам. Вони просто не
повірять.
Учень2: - Ми набралися
нових сил і можемо з легкістю приступати до навчання.
Учень3: Недарма ми
вчилися, нам пригодилися знання не лише з світової літератури, а й історії та
географії.
Учень4: А вчителі нам
завжди говорять: вчіться – в житті все пригодиться!
Позакласний захід до тижня іноземної мови
Мета:
§ удосконалювати набуті знання з
іноземної мови;
§ розвивати навички декламування іноземною мовою, колективної роботи,
мовленнєву реакцію;
§ формувати почуття задоволення від
здобутих знань, усвідомлення своєї успішності;
§ виховувати в учнів інтерес до
іноземної мови та повагу до культурних надбань інших народів.
Обладнання: диск з музичними номерами,
декорації, музичні інструменти, прикраси для оформлення залу.
Хід заходу
Fairy-tale
“Cinderella”
Leader: Cinderella lives with two horrible sisters and their mother. They are very lazy and ugly.
1 sister: Cinderella, bring
me a cake.
2 sister: Cinderella, clean
my bedroom!
1 sister: Cinderella, bring
me wool!
Leader: Poor Cinderella!
From morning till night she cleans and cooks and washes. She is very sad.
Cinderella: Oh, this is
terrible! All do is clean, clean, clean!
Leader: One morning, at 10
o’clock a letter arrives.
1 sister: Come to the ball!
Where? To the castle
When? 14th July at 8 p.m.
Dress Beautiful clothes
2 sister: Excellent! Let’s
go!
Leader: Cinderella is
very, very sad.
Cinderella: I want to go to
the ball, too. But I have no dress and shoes to wear.
Leader: She cries and
cries. Then – at 9 p.m. on the night of the ball: Trrring!
Cinderella: Wow! Who are you?
Fairy godmother: I am your fairy
godmother. I am here to help you.
Leader: Trrring!
Cinderella has a beautiful dress and shoes.
Fairy godmother: Now – go to the
ball! But, at 12 o’clock, no later, come home.
Leader: When the prince
sees Cinderella, he says:
Prince: Wow! She is
beautiful!
Would you like to dance with me?
Leader: They dance all
night. The ugly sisters don’t know it is Cinderella.
1 sister: Who is she?
2 sister: Who is that
beautiful girl?
Leader: Then Cinderella
hears the clock.
Cinderella: Oh, no, 12
o’clock! It’s time to go!
Leader: She ran quickly
from the castle.
Prince: Come back! Please,
don’t go!
Leader: But it’s too late.
It’s after 12 o’clock. Cinderella looks at her clothes and shoes.
Cinderella: Oh, no. where are
my beautiful dress and shoes?
Leader: Poor Cinderella!
The prince is very sad.
Prince: Oh, no, where is
she? But… what’s this? Ah, her beautiful little shoe. Now I will find her.
Leader: The prince tries
every foot in every house… but it is no good! The shoe is too big or too small.
Prince: Where is she?
Leader: Cinderella comes
from the kitchen. She tries the shoe on.
Prince: Yes! The shoe is
yours! You are the girl I met at the ball.
Leader: The prince asks
Cinderella to marry him.
Prince: Do you marry me?
Cinderella: Yes!
Leader: They soon marry and they are
very, very happy.
PUPILS
OF THE 3-RD FORM APPEAR ON THE SCENE
Pupil
1:
I am playing a team game.
I am watching my TV.
I am acting in a school show.
I am climbing a green tree.
Lots of things
I do and act,
Have and make,
Read and take…
So many things
I watch and see.
They are all
Good for me!
Pupil
2: In America
it’s snowing,
And in Africa it’s hot.
In France the wind
is blowing,
In Spain it is
not.
In Italy the sun
is shining,
In Germany the sky
is blue.
In England now
it’s raining,
In Ukraine
it’s raining, too.
Pupil
3: Summer’s here. Spring has gone.
Better put your
short pants on!
Autumn’s here.
Summer’s gone.
Better put your
sweater on!
Winter’s here.
Autumn’s gone.
Better put your
warm coat on!
Spring is here.
Winter’s gone.
Better put your
raincoat on!
Different seasons –
different clothes
For mums and pas,
for boys and girls!
Pupil 4: Look around!
Some are boys,
Some are girls.
Boys… girls….
Big or small,
Thin or fat,
Short or tall…
Pupil 5: Here’s my grandpa, grandma, dad and mother.
Here’s my sister
and my little brother.
My doll and a bike,
My favorite shoes,
A very best friend
I luckily choose….
My favorite
flowers,
My pet that is
small….
With all my kids
heart
I can love them
all!
Pupil 6: Let’s play sports.
Let’s have fun!
We can jump,
We can run.
We like football,
We can swim.
Let’s play team
games.
Let us win!
Song “What day
is it?”
What day is it? It’s Monday.
It is a happy day.
We’ve got some Maths and do
some Sport.
Hip-hop! Hurray-hurray!
What day is it? It’s Tuesday.
It is a happy day.
We’ve got the English lesson.
Hip-hop! Hurray-hurray!
What day is it? It’s
Wednesday.
It is a happy day.
We’ve got some Art and Music.
Hip-hop! Hurray-hurray!
What day is it? It’s Thursday.
It is a happy day.
We write and read, then jump
and say.
Hip-hop! Hurray-hurray!
What day is it? It’s Friday.
It is a happy day.
We do some work and make some
things.
Hip-hop! Hurray-hurray!
We go to school on weekdays,
We have school every day.
But Saturday and Sunday
Are surely for play!
«Die Bremer Stadtmusikanten»
(ein
Bauerhof – der Esel liegt in der Mitte und stönt)
Esel. Oh, meine Beine…Oh, mein Rücken…
Wie schmerzen sie…
Herr. Du, faules Tier! Warum liegst du
hier? Warum arbeitest du nicht?
Esel. Oh, mein Herr, ich bin nicht
faul. Ich bin alt, müde und schwach. Ich kann nicht mehr arbeiten.
Herr. Ach so! lauf von meinem Bauerhof
weg! Faulenzer brauche ich keinen! Ich gebe dir kein Futter mehr! Lauf weg!
Lauf weg!
(der Esel geht weg)
Esel. Wohin soll ich gehen? Was soll
ich tun? Das ist schrecklich, aber ich muss mich retten.
He, ich habe eine Idee: ich habe eine gute Stimme. Ich gehe nach Bremen und
werde dort Musikant.
Bestimmt werde ich in Bremen genug verdienen.
(der Esel geht und singt)
Esel. Ich bin ein Musikant
Und kam aus Schwabenland.
Ich kann spielen, ich kann spielen
Die Trompete, die Trompete
Dohi- doha- dohi
Doha- dohi- doha- doha.
(auf dem Wege sieht der Esel einen Hund liegen)
Esel. Hallo, Freund! Warum liegst du
hier? Was ist los?
Hund. Ah, Freund Esel, ich bin zu alt,
kann nicht meinem Herrn so gut dienen, und er hat mich weggejagt. Und wohin
gehst du?
Esel. Nach Bremen, und werde dort
Musikant.
Hund. Könnte ich nicht mit dir gehen?
Esel. Komm mit! Wir können in Bremen
zusammen singen.
Hund. Hurrah! Auf nach Bremen!
Wau-wau!
(beide gehen und singen)
Esel. Ich bin ein Musikant und kam aus
Schwabenland.
Hund. Wir sind die Musikanten und
kamen aus Schwabenland.
Esel. Ich kann spielen…
Hund. Wir können spielen…
Esel. Die Trompete…
Hund. Die Klarinette…
Esel. Dohi- doha- dohi
Doha- dohi- doha- doha.
Hund. Tui-tui-tui…
(ein
Bauerzimmer. In der Mitte steht ein Tisch. Auf dem Tisch liegen Brot, Käse, Wurst.
Die Katze schläft in der Ecke. Da kommt die Mutter-Maus)
Mutter-Maus. Die Katze schläft. Die
Herrin ist gegangen. Wir können uns vergnügen.
(Mutter-Maus
ruft ihre Kinder)
Mutter-Maus.
Mikki! Rikki!
Kikki! Nikki! Wo seid ihr, meine Kinder?
(Aus dem
Loch laufen 4 kleine Mäuse)
Mikki. Oh, wie schön ist es hier!
Rikki. Es duftet hier so angenehm.
Kikki. Oh, Brot und Käse!
Nikki. Ich sehe Wurst! Alles schmeckt
gut.
(die
Mäuse tanzen und singen)
Wir sind die kleinen Mäuse
Wir machen alles leise,
und das ist wirklich was.
Wir laufen hier und springen,
wir tanzen hier und singen,
das macht uns wirklich Spaß.
(Da kommt
die Herrin)
Mutter-Maus. Alarm! Alarm! Tsss! Die
Herrin kommt! Die Herrin! Kinder, seid ruhig! Ein nach dem anderen in den Loch
marsch!
(zählt ihre Kinder)
Mikki! Rikki! Kikki! Nikki! Und ich!
(alle Mäuse laufen schnell weg)
Herrin. Oh, mein Gott! Die Katze schläft
und die Mäuse tanzen im Haus!
Ach, du alte, faule Katze, geh von meinem Haus weg! Weg!
(die Katze geht weg. Da sieht sie den Esel
und den Hund auf der Straße)
Katze. Miau, miau, wohin geht
ihr, Freunde?
Esel. Wir gehen nach Bremen und wollen
Musikanten werden.
Katze. Ach, könnte ich doch mit. Ich
bin zu alt zum Mäusefangen und meine Herrin hat mich weggejagt.
Hund. Komm mit! Du hast eine gute
Stimme. Als Trio können wir genauso gut singen wie als Duett.
Katze. Hurrah! Auf nach Bremen! Miau,
miau!
Hund. Wau-wau-wau!
Esel. I-ah! I-ah! I-ah!
(so gingen nun die drei Freunde – der Esel,
die Katze und der Hund die Straße entlang und sangen)
Esel. Ich bin ein Musikant und kam aus
Schwabenland.
Hund. Wir sind die Musikanten und
kamen aus Schwabenland.
Esel. Ich kann spielen!
Hund. Wir können spielen!
Esel. Die Trompete…
Hund. Die Klarinette…
Katze. Auch die Pauke.
Esel. Dohi- doha- dohi !
Hund. Tui-tui-tui!
Katze.
Dam-dam-daram-daram!
(da läuft ein Hahn und seine Herrin ihm
nach)
Hahn. Hilfe! Hilfe! Kikeriki! Sie will
aus mir Suppe kochen!
Esel. Was passiert, lieber Freund?
Hahn. Rettet mich! Ich bin alt und
meine Herrin will aus mir Suppe kochen. Kikeriki! Kikeriki!
Hund. Dann komm doch mit, Hahn!
Esel. Wir gehen nach Bremen und wollen
dort Musikanten werden.
Hahn. Wie schön! Immer singen! Musik
ist mein halbes Leben!
Katze. Was für ein feines Quartet
werden wir sein.
Hahn. Hurrah! Auf nach Bremen.
Kikeriki!
Hund. Wau-wau-wau!
Katze. Miau-miau!
Esel. I-ah! I-ah! I-ah!
(so gingen nun die 4 Freunde und sangen)
Esel. Ich bin ein Musikant und kam aus
Schwabenland.
Hund, Katze, Hahn. Wir sind die Musikanten
und kamen aus Schwabenland.
Esel. Ich kann spielen!
Alle. Wir können spielen!
Esel. Die Trompete…
Hund. Die Klarinette…
Katze. Auch die Pauke.
Hahn. Auch die Geige!
Esel. Dohi- doha- dohi !
Hund. Tui-tui-tui!
Katze.
Dam-dam-daram-daram!
Hahn. Sum-sum-serum!
(Tiere zeigen, wie sie spielen )
(Es war schon spät und die 4 Musikanten waren
müde. Sie hatten Hunger. Da sahen sie ein Licht)
Hund. He, Freunde, ich sehe ein Licht!
Katze. Gehen wir hin, wir werden dort
satt essen und übernachten.
Esel. Na, gut. Wollen wir dorthin
gehen.
(Alle gehen zum Haus)
(Ein
Zimmer. In der Mitte steht ein Tisch, auf dem Tisch steht gutes Essen. Um den
Tisch sitzen 3 Räuber, und singen)
Räuber. Wir sind Freunde,
große Räuber,
ha-ha-ha-ha-ha!
Gold und Perle
In die Höhle
Haben wir versteckt!
Haben wir versteckt!
Hund. Was sollen wir tun?
Hahn. Ich weiß was: wir werden singen.
Katze. Ja, so
laut wir können.
Esel. Das ist ein guter Einfall.
(der Hund
kletterte auf den Rücken des Esels, die Katze – auf den Hund, der Hahn flog auf
den Kopf der Katze und dann begannen alle 4 zu singen: i-ah – i-ah – wau-wau –
miau-miau – kikeriki-kikeriki!)
Räuber. Hilfe! Hilfe! Hilfe! Es ist der
Teufel! Teufel!
(sie laufen weg)
(und als sie weg waren, gingen die 4 ins
Haus hinein)
Katze. Miau-miau – hier ist es warm.
Hund. Wau-wau – ich möchte hier bleiben.
Hahn. Kikeriki – wir können hier lange
wohnen.
Esel. I-ah – i-ah! Habe ich nicht die
Wahrheit gesagt? Wir sind nach Bremen gekommen und unser Glück gemacht! I-ah!
Захід до Дня Європи
Звучить гімн
Європи.
Dear teachers, pupils and guests. We are pleasant seeing you at our Europe ’s
day.
Everybody knows, spring is very special and amazing season. Everything
wakes up from the winter sleep, nature comes alive. Spring, especially, May, is
rich on holidays: day of Victory, Mother’s day, Easter, Women’s day and
international day of Europe .
Today we would like to tell you some words about this amazing place, its
history and culture.
Every country in the world has own visit card. We can recognize
different places for many things. For example, France
is known for it’s wine, cooking, art and romance, Italy
is famous for pasta and pizza, for Poland is hard working. Europe is
very large continent, it offers different cultures, there are a lot of different
countries, but when we hear the Eiffel Tower ,
Auschwitz, the Vatican City , Big Ben, we can identify the
country very fast and exactly.
People
from the whole world visit Europe , because
here they can get new experiences and
feel new tastes, enjoy of looking at architecture and getting to know history
and past.
Everyone knows, Europe is a region of
peace. Very clever man Volter said:
“My love for the Motherland does not make me turn a blind eye to achieve foreigners. On the contrary, the more I love the Motherland, the more I try to enrich my country treasures acquired not from its interior.”
“My love for the Motherland does not make me turn a blind eye to achieve foreigners. On the contrary, the more I love the Motherland, the more I try to enrich my country treasures acquired not from its interior.”
Куточків на Землі багато:
Європа серед них — найкраща над усім.
Красива, мудра і багата,
Європа — наш великий спільний дім.
Європа у Всесвіті — краплина.
На ній ліси, і гори, і річки.
І неповторні всі її країни,
Що розвиваються епохи і віки.
Єднає нас, людей, Європа,
Яка у всесвіті одна така,
І той, хто близько чи далеко.
Тобі мов брат або сестра.
Нам разом у Європі жити.
Любить і мріять, будувать, творить.
Щоб зберегти її, ми мусим щось робити.
Ми мусим діяти — не тільки говорить.
Що можу я, один? — мізерно мало.
Та разом ми сила чимала.
Від кожного залежить, щоб не стала.
Вже завтра гіршою вона.
Ми різні за мовою, різні натури,
Різні звичаї, різні культури.
Та Європа — наш спільний дім,
Кожному комфортно в нім.
*** Europe is the second smallest continent in the world and
consists of just 4 million square miles. It comprises
about 2 percent of the total surface of the earth.
*** It is washed by the Arctic and Atlantic oceans,
Mediterian, Black and Caspian
Seas .
The largest lake
in Europe is Lake Ladoga north of St.
Petersburg .
The largest river in Europe in terms of length,
discharge, and watershed is the Volga, the longest river in EU is Danube .
*** Europe includes many islands, for example, British Isles and Iceland . The world's largest island is Greenland located in Europe and owned by the King of Denmark.
***The biggest
European island is Great
Britain .
Five peninsulas are a part of the European continent
namely Balkan Peninsula, Iberian Peninsula, Scandinavian Peninsula, Jutland Peninsula
and the Apennines
Peninsula .
***The Caucasus Mountains
are the highest mountains.
***Interestingly
80 to 90 percent of Europe was once covered in
forest, but now stands at only 3
percent.
*** It is
third most populous continent, 700 million people live in Europe . It is made up of around 50 countries.
The smallest country in Europe is The Vatican city – and the largest isRussia . After the disintegration of U.S.S.R., the
largest country that lies wholly in Europe is Ukraine .
The smallest country in Europe is The Vatican city – and the largest is
***An
interesting fact about Europe is that there are three countries in Europe,
whose names start with the alphabet 'I', namely Iceland ,
Italy and Ireland .
***The largest city in Europe is
The only metropolitan area, which is a part of two
continents is Istanbul , as it is located on the Bosphorus Strait ,
which is a part of Europe as well as Asia .
Therefore, it is often said, "if you want to have lunch in Europe and
dinner in Asia, then you have to be in Istanbul ".
***Europe is named originally after ‘Europa’ , which
is the name of a goddess in Greek mythology.
***Much
of the shape of Europe is a result of World
War 1 and 2.
***Europe is known
for its culture. The languages spoken in Europe
can be divided into three language families, namely Romance languages (derived
from Latin), Germanic languages and Slavic languages.
***Christianity is the main religion of the continent.
There are three main types of churches in Europe ,
namely Catholics, Protestants and Eastern Orthodox churches. There are some
parts of Europe , where Islam is practiced
predominantly. The other religions which are practiced include Buddhism,
Judaism and Hinduism.
***There are three time zones in
***Like
***There exists a common currency in 12 nations of the European continent called Euro.
***Europe produces slightly over 18 percent of the world’s
oil.
***So what is
the continent as a whole known for? It’s known for its diversity, for its rich
cultural heritage and for its variation of food. When people think of Europe
they generally think of a first world Western culture that is made up of
countless other cultures each with a rich history spanning back centuries and
the amazing architecture still standing from those times.
***At the same
time Europe is known for its vast variety of
foods – with each country famous for a different kind of cuisine, an it’s known
for its variety of exports and creative wishes.
1. Яка європейська країна славиться
виробництвом годинників?
(Швейцарія)
2. Країна гейзерів та вулканів…
(Ісландія)
3. Найдовша річка Європи…
(Волга)
4. Скільки країн перетинає друга за
довжиною річка Європи – Дунай?
(10)
5. Острів Великобританія відділяє
від суходолу протока…
(Ла-Манш)
6. Найменша європейська країна,
площа якої 0,44 км .кв.?
(Ватикан)
7. Найвища вершина Українських
Карпат – гора…
(Говерла)
8. Найвищий водоспад Європи Бельбек
висотою 866 м
існує в країні водоспадів…
(Норвегії)
9. Найбільша за площею європейська
держава, це…
(Україна)
10.
Найбільший півострів Чорного моря…
(Кримський)
11.
Європу від Азії відділяють гори…
(Уральські)
12.
Найстаріший вулкан в Європі, який
знаходиться на Чорноморському узбережжі Криму в Україні - …
(Карадаг)
13.
Найкоротша річка в світі Аріль, довжиною
84 м ,
знаходиться в країні .
(Італії)
14.
Яка країна є батьківщиною всесвітньо
відомих письменників Вільяма Шекспіра, Чарльза Діккенса, Роберта Бернса ?
(Велика Британія)
15.
Столиця європейської держави, через
яку протікає річка Вісла.
(Варшава)
16.
Найулюбленішим напоєм німців є…
(Пиво)
17.
На заході Європу омиває океан - …
(Атлантичний)
18.
Найглибша в світі печера Жан-Бернан,
глибиною близько 1600 м ,
знаходиться у …
(Франції)
1. ЄС як союз держав-членів
Європейської співдружності було створено згідно з договором про ЄС.
(Так)
2. Україна є членом ЄС.
(Ні)
3. Мета ЄС – створення економічного,
монетарного і політичного союзу, а також упровадження спільного громадянства.
(Так)
4. ЄС керується принципами поваги до
національної самобутності, демократії та фундаментальних прав людини.
(Так)
5. Рішення у ЄС приймається меншістю
голосів.
(Ні)
6. 1 листопада 1993 року набрав
чинності Маастрихтський договір, згідно з яким в м. Маастрихті (Нідерланди)
було схвалено проект Договору про Європейський Союз.
(Так)
7. День Європи святкують 9 травня.
(Так)
8. На прапорі Європейського Союзу 12
зірок. Для європейців це символ: 12 апостолів.
(Так)
9. До ЄС входить 25 держав.
(Ні)
10.
Грошова одиниця ЄС – євро.
(Так)
11.
До Шенгенської угоди, яка почала діяти з 1995 року, крім інших європейських
держав приєдналися і Великобританія та Ірландія.
(Ні)
12.
26 лютого 2001 року відбулось
ухвалення Хартії основних прав людини, яка вважається тріумфом європейської демократії.
(Так)
Сонце промінь
ласкавий в Люксембург посилає,
В Копенгаген, Любляну, Братиславу й Брюссель.
Величава Європа день новий починає,
Наче лагідна мати усміхається всім.
Де сміливі ірландці, духом вольності віє,
І де стильні французи моді тон задають.
А над краєм британським смог, туман і дощ сіє.
І румуни й болгари Чорним морем пливуть.
Світлу сонця радіють шведи, фіни й прибалти.
Португальців цілує повсякчас океан.
Рай казковий на Кіпрі, а також і на Мальті.
Потопає у квітах принц-тюльпан Амстердам.
Величава Європа день новий зустрічає,
Синьоока красуня усміхається всім.
Українці вітають запашним короваєм,
Чехи й німці частують щедро пивом своїм.
А як ще заспівають голосні італійці,
І запросять австрійці вас на віденський бал.
І кориду влаштують матадори-іспанці,
А як чардаш заграють, буде оплесків шквал.
А як засвіту встануть православні в Афінах,
І у польських костьолах запалають свічки.
І покличе молитва стати всіх на коліна,
Щоб просити у Бога жити в мирі віки.
Європейська спільнота
Поважає чесноти.
І на прапорі сяють золотаві зірки.
Це красуня Європа день новий зустрічає.
Величава і мудра — погляд синіх очей.
І гостинно, і радо, щиро вас привітає
І запросить з любов'ю Україну в ЄС.
В Копенгаген, Любляну, Братиславу й Брюссель.
Величава Європа день новий починає,
Наче лагідна мати усміхається всім.
Де сміливі ірландці, духом вольності віє,
І де стильні французи моді тон задають.
А над краєм британським смог, туман і дощ сіє.
І румуни й болгари Чорним морем пливуть.
Світлу сонця радіють шведи, фіни й прибалти.
Португальців цілує повсякчас океан.
Рай казковий на Кіпрі, а також і на Мальті.
Потопає у квітах принц-тюльпан Амстердам.
Величава Європа день новий зустрічає,
Синьоока красуня усміхається всім.
Українці вітають запашним короваєм,
Чехи й німці частують щедро пивом своїм.
А як ще заспівають голосні італійці,
І запросять австрійці вас на віденський бал.
І кориду влаштують матадори-іспанці,
А як чардаш заграють, буде оплесків шквал.
А як засвіту встануть православні в Афінах,
І у польських костьолах запалають свічки.
І покличе молитва стати всіх на коліна,
Щоб просити у Бога жити в мирі віки.
Європейська спільнота
Поважає чесноти.
І на прапорі сяють золотаві зірки.
Це красуня Європа день новий зустрічає.
Величава і мудра — погляд синіх очей.
І гостинно, і радо, щиро вас привітає
І запросить з любов'ю Україну в ЄС.
Немає коментарів:
Дописати коментар